label

Sabtu, 24 September 2022

(Aktiviti) Hari Pertama Cuti Sekolah di Pulau Pinang

Pada cuti sekolah yang lalu, 5 hingga 7 September 2022, saya telah bercuti di Pulau Pinang. Saya menaiki kapal terbang Air Asia dari JB ke Pulau Pinang. Saya kongsikan gambar dan video dengan suara sebenar (tanpa edit guna lagu) di blog ini.

Sebelum Subuh saya dah sampai di lapangan terbang Senai.

Di dalam kapal terbang. Pertama kali saya naik kapal terbang.

Video di lapangan terbang Senai.

Video penerbangan ke Pulau Pinang.

Video saya makan nasi lemak Pak Nassir Air Asia.

Video saya naik bas nak cari nasi kandar Kampung Melayu.



Sampai di Pulau Pinang, kami nak makan nasi kandar di 
Restoran Nasi Kandar Kampung Melayu.


Video saya di Restoran Nasi Kandar Kampung Melayu.

Nasi kandar Kampung Melayu. Baju basah kerana peluh beratur.

Waktu petang, saya ke Padang Kota Lama.





Video di Padang Kota Lama.


Kami nak bertolak ke Esplanade untuk mencari mi sotong.

Video mi sotong yang terkenal di Pulau Pinang.

Selepas makan mi sotong, kami nak bertolak balik ke bilik penginapan.

Sebelum balik ke bilik, saya singgah dahulu di masjid terapung Pulau Pinang untuk menuju kejayaan.

Video di masjid terapung.


Rupa di dalam masjid terapung.





Masjid ini dibuka 24 jam untuk pelancong solat. Orang yang jaga masjid ini baik dan ramah.


Sebelum balik ke bilik, saya singgah makan di kedai mamak.

Bersambung kisah hari kedua esok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan