label

Isnin, 9 September 2019

(Cerita) Cara buka sekatan nombor TAC Cimb Clicks

Semalam nombor TAC Cimb Clicks saya kena sekat sebab salah masuk nombor sebanyak 3 kali. Talian internet saya semalam ada masalah, jadi saya tekan berkali-kali nombor TAC. Selepas itu, ada banyak mesej nombor TAC masuk tetapi saya tak tahu yg mana satu. Jadi saya masukkan semua sehinggalah kena block.

Guna nombor telefon CIMB yg ni...

Saya nak share, cara nak selesaikan masalah jika nombor TAC kita kena sekat pada Cimb Clicks. Caranya mudah, call sahaja nombor di atas. Nanti ada beberapa soalan keselamatan. Selepas itu, pihak Cimb akan buka sekatan itu. Mudah je caranya.

Hari ini ada sale Lazada & Shopee. Jadi, ada barang murah yg saya nak beli. Alhamdulillah, dah boleh guna Cimb Clicks saya lagi.

74 ulasan:

  1. Balasan
    1. T pin tu nombor 6 digit yg digunakan ketika berurusan di mesin ATM.

      Padam
  2. Saye tak dapat hubungi kerana bnyak kali sudah hubungi mereka

    BalasPadam
  3. Banyak kali kol cmb nk tanya pasal tac kene block cmne ni

    BalasPadam
  4. salam abg saya nak tanya...pasal cimbbank clik...no tac xad..cmnja tu abg..balance blh buka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin awak dah activate SecureTAC, dimana tak perlu tunggu TAC utk beberapa jenis transaksi tertentu sahaja.

      Padam
  5. Dah banyak kali kol tak penah nak dapat..

    BalasPadam
  6. Mohon pihak CIMB check TAC no. Bila call x jawab

    BalasPadam
  7. Siapa yang mahu call kena tunggu lama sikit tu, saya call dan tunggu dalam 7-8 minit begitu, baru staff cimb angkat call saya

    BalasPadam
  8. Salam.. Lepas dah call tu camne nk connect dgn pegawai dia eh.. Byk kena tekan nombor.. Boleh encik explain.. Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak silap, tekan nombor untuk bercakap dengan pegawai dia...

      Padam
    2. Nombo berape ..sye dah bayak kali call tpi cri nombo untuk cakap dgn pegawai tak de

      Padam
    3. setelah pihak bank daah reset tac no tu...biasanya berapa lama baru boleh guna semula perbankan internet...

      Padam
    4. Biasa berapa lama nak tunggu dia rrset balik

      Padam
    5. Saya sudah tlf call center..

      Pusing sendiri kak pilihan nya banyak..nak cakap sama pegawai nya susah

      Padam
  9. Call cimb tak angkat dah saya problem tac kena block

    BalasPadam
  10. kalau by email berhasil tak? banyak tengok komen call tak angkat

    BalasPadam
  11. Maaf...nombor yg anda dail tiada dlm prkhidmatan...

    BalasPadam
  12. tac sya kena block mcm mna nk buka balik

    BalasPadam
  13. Nomor tac CIMB clicks nya kena blokir , itu macam mana mau betulinya ka?

    BalasPadam
  14. Klau tac kena block cimb click mmg x boleh log in ke?

    BalasPadam
  15. Mcm mna nk bukak balik block TAC

    BalasPadam
  16. Tac kena block dah. Kalau saya tulis pesan kat mailbox boleh kan dia nanti reply?

    BalasPadam
  17. Tac kena block dah. Kalau saya tulis pesan kat mailbox boleh kan dia nanti reply?

    BalasPadam
  18. dia tanya apa je bila call tu? nk buat untuk anak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. maklumat diri kita untuk memastikan kita pemilik nombor akaun tu

      Padam
  19. TAC saya kena block .macam mana mahu unblock TAC dekat cimb clicks

    BalasPadam
  20. Nombor tac untuk pembayaran online di shoppe kna block

    BalasPadam
  21. Pusing sendiri tlf call center..pilihan banyak nak cakap sama pegawai pun susah

    BalasPadam
  22. Request tac Saya kena block...mcm mna xkena blok sms Pon xde kluar nom 6 digit too...kita Ni nk selesai kan keja cpt

    BalasPadam
  23. Tumpang tanya?kalau akaun CimbClicks kita kena block sbb nombor tac,duit dalam akaun hilang tak?

    BalasPadam
  24. Maksudnya nombor tac kena block

    BalasPadam
  25. Aq dh call tdi kejap je dia angkat dia sambungkan dengan pegawai dia tapi dia nk bercakap dengan owner bank lak..kita nya rembat duit mak haha haiya

    BalasPadam
  26. Macam mane nak dapt kan no TAC tu balik.sye dah buat tapi nombor TAC kena block

    BalasPadam
  27. asalamualaikum , saya tayak TAC saya kena block macamana kasih aktif lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam, maaf, saya memang guna cara di atas sahaja. Sekali buat terus dapat.

      Padam
  28. saya sudak call cimb centre tapi tak dijawab

    BalasPadam
  29. TAC kena block adoiii...
    Pls unblock...

    BalasPadam
  30. Tac sy xmasuk pun.sy request byk kli.msj tac xdpt3

    BalasPadam
  31. tac kena block ,please help mee

    BalasPadam
  32. kenapa centre mcm tk angkat ya ?

    BalasPadam
  33. Selain call tak ada ke cara lain

    BalasPadam
  34. terima kasih...sgt membantu

    BalasPadam
  35. Bapak lama tunggu dia bls hntr email pon dia petik sana petik sni kesudahannya apa pon x dpt tac ttap kena blok..

    BalasPadam
  36. Masalah sy sama jgk TAC kena block. Mcm cara nk buka semula. Call dh byk kali mcm tu jgk x dpt bercakap dgn operator

    BalasPadam
  37. Askum mcm mne nk buka block .dan mcm mne nk buka usemula.col dh byk kali mcm tu jgk x dpt bercakap dgn operator

    BalasPadam
  38. Assalamualaikum cikgu, saya mahu tanya kalau CIMB click saya tu Secure TAC kena block sudah, adakah itu dapat menganggu kad debit saya. Saya sudah coll pihak CIMB bank tapi tiada balasan.saya takut kad debit saya tidak dapat digunakan.

    BalasPadam