label

Rabu, 26 Julai 2017

(Sekolah) Soalan awak mampu buat saya ketawa je...

Di dalam kelas Sejarah kelas darjah 4 (kelas terakhir)...

Saya: buka buku teks sejarah dan awak tengok dulu gambar zaman prasejarah.

Murid: cikgu, mereka tak pakai baju.

Saya: zaman prasejarah (dulu2) belum ada baju dan seluar macam sekarang. Manusia pada zaman itu guna daun & kulit binatang sebagai pakaian mereka.

Seorang murid Cina terus menyampuk...

Murid: cikgu!

Saya: ya, kenapa?

Inilah muka surat dalam buku teks yang murid2 tengok..

Murid: habis, perempuan nampak t***k la?

Saya & murid lain ketawa dalam kelas. Hahaha...

Maaf, saya tak mampu nak jawab. Jujur sangat perkataan kau! 

Harap2 murid itu faham kenapa saya ketawa. Cabaran ajar kelas last, mereka tak faham apa yg mereka tanyakan. Jarang saya ketawa dalam kelas tu.. Hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan