label

Jumaat, 28 Julai 2017

(Makan) Resipi kastad jagung mudah

Selamat pagi.

Pagi ini, saya buat kastad jagung. Saya nak share resipi dengan korang.

Kastad jagung. Baru siap letak dalam bekas, tinggal nak sejukkan.

Resipi:
1 cawan tepung kastad
1 tin susu cair
1 tin krim jagung 
2 1/2 cawan air
1 cawan gula pasir
secubit garam
sedikit esen vanila
sedikit minyak jagung

Campur semua dalam periuk & panaskan dgn api yg kecil. Kena sentiasa kacau supaya masak merata.

Sentiasa kacau sehingga pekat macam ni..

Lepas kental, boleh dimasukkan ke dalam bekas & sejukkan.

Resipi saya ambil di facebook & ubahsuai sikit ikut selera saya.

Pada hari raya yg lepas, saya buat untuk saudara mara saya, laju sepupu2 saya makan. Sedap, lemak berkrim katanya. Hehehe.. 
Selamat mencuba!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan