label

Selasa, 4 April 2017

(Sekolah) Selepas dinasihatkan, murid ini menangis

Hari ini saya telah menasihati seorang murid lelaki darjah 6 supaya berubah menjadi murid yang baik. Selepas menasihati, murid tersebut beredar lalu air matanya mengalir. Saya memanggilnya semula..

Saya: Kenapa awak menangis? Saya takde pukul awak pun tadi.

Murid: (senyap dan air matanya terus mengalir)

Saya: Kenapa ni? Cuba cakap pada saya.

Murid: Tiba-tiba saya teringat kata2 datuk saya.

Saya: Datuk awak cakap apa?

Murid: Datuk suruh saya jadi baik.

Saya: Datuk awak ada lagi tak?

Murid: Dah meninggal 

Saya: Huhuhu...

Tiba2 sayu jap tadi. Semoga nasihat saya berguna untuk dia. Tak sangka, nasihat saya mengingatkan dia pada nasihat mendiang datuknya.


Kisah ini akan saya jadikan kenangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan