label

Isnin, 1 Januari 2024

(Cuti Sekolah) Trip kereta api ke Kelantan 2023

Assalamualaikum. Saya nak kongsi kisah percutian saya pada 19 hingga 22 Disember 2023 yang lalu. Cuti akhir tahun yang lalu, saya pergi ke Kelantan dengan menaiki kereta api dari Stesen Kempas Baru.

Saya bertolak pukul 8:40 malam dari Stesen Kempas Baru. Pertama kali saya menaiki kereta api.

Stesen Kempas Baru. Pertama kali saya menunggu kereta api di sini.

Pantai Irama Bachok. Banyak lagi tempat yang saya pergi. Boleh tengok video-video di bawah ini nanti.

Pantai Irama Bachok.

Kampung Laut, Tumpat.

Laman Warisan Seni Kampung Laut.

Sambal mangga ikan ni sedap!

Telur dadar campur ikan pekasam. Sedap juga!

Pengalaman menaiki kereta api, solat dalam kereta api, guna tandas dalam kereta api dan tidur di dalam kereta api.

Video-video saya menerusi vlog di YouTube di bawah ini:

Episod 1.

Episod 2.

Episod 3.

Episod 4.

Episod 5.

Episod 6.

Episod 7.

Episod 8.

Episod 9.

Episod 10.

Episod 11.

Episod akhir.

Alhamdulillah, saya selamat pergi dan balik. Inilah kisah percutian saya pada Disember 2023. Selamat kembali ke sekolah esok!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan