label

Selasa, 7 September 2021

(Cerita) Emak saya telah meninggal dunia

Assalamualaikum. Hari ini baru saya ada kekuatan untuk menulis kisah tentang arwah emak. Pada hari Isnin lepas 30/8/2021, emak saya telah meninggal dunia pada pukul 6.20 petang atas sebab-sebab tertentu (bukan Covid-19).

Disebabkan arwah emak meninggal petang, esok pagi baru boleh dikebumikan kerana musim PKP ini. Waktu pengebumian arwah emak, hujan gerimis membasahi bumi.

Pada 31/8/2021, arwah emak selamat dikebumikan pada pukul 11.00 pagi di tanah perkuburan yang sama dengan arwah abah. Arwah abah dah ada teman di sana. 

Alhamdulillah, saya dan adik-beradik berpeluang mandikan jeazah arwah emak pada minggu lepas. Beza perasaan kehilangan arwah emak berbanding kehilangan arwah abah. Apabila emak meninggal dunia, rasa sedih tu lebih sedikit sebab saya lebih rapat dengan arwah emak.

Semoga arwah emak tenang di sana dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan