label

Isnin, 23 November 2020

(Sekolah) Alhamdulillah, penyertaan mereka diterima

Cerita hari ini, Alhamdulillah penyertaan pertandingan video pendek Covid19 sekolah saya diterima dan dapat hadiah saguhati.

Hadiah penyertaan saguhati.

Ada kisah di sebalik hadiah ini...

Pada 5/10/2020 sebenarnya dah tamat hantar penyertaan. Saya baru perasan, tarikh hantar video dah tamat (1/10/2020) tetapi saya nekad berusaha supaya video mereka dapat dihantar. Saya whatsapp pihak penganjur supaya diberi kelonggaran. Alhamdulillah, pihak penganjur beri tempoh masa sehingga petang untuk saya hantar penyertaan. 

Balik kerja, saya ada urusan. Sampai di rumah, saya ada 2 jam lagi sebelum pukul 7.00 petang. Saya target nak hantar penyertaan sebelum pukul 7.00 petang. Tahu tak apa yg berlaku? Streamyx di rumah saya rosak. Saya terpaksa guna data internet yang buat hal juga pada hari itu. Dugaan betul hari itu, banyak kali juga video saya gagal dihantar sebab line slow. Banyak kali saya cuba.

Dipendekkan cerita, akhirnya saya berjaya hantar 2 penyertaan video sebelum pukul 7.00 petang. Saya tawakkal je hari itu. Sebenarnya, syarat penyertaan 1 sekolah hantar 1 penyertaan, tetapi saya tak sampai hati nak hantar satu sebab ada 2 kumpulan yang buat video (ada kisahnya tetapi biarlah rahsia). Jadi, untuk adil, saya hantar dua-dua video. Apa-apa nak jadi, jadi la...

Hari ini, saya tak sangka dua-dua penyertaan sekolah saya diterima. Alhamdulillah, walaupun cuma hadiah saguhati. Saya puas hati. Lupa, saya guru yg diamanahkan untuk membimbing murid & menghantar penyertaan murid.

Saya tak akan lupa kisah pertandingan ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan