label

Jumaat, 7 Ogos 2020

(Sekolah) Waktu rehat norma baharu saya

Saya nak kongsi rutin waktu rehat saya di sekolah mengikut norma baharu. Setiap guru akan bungkus makanan di kantin dan makan di tempat duduk masing-masing. Sebab saya duduk di bilik guru, saya makan di bilik guru. Disebabkan rasa tidak puas makan di dalam bekas makanan, saya pun bawa pinggan sendiri. Rasanya lebih puas makan dan senang dicuci. Kalau bawa bekas makanan, saya malas nak cuci minyak di sudut-sudut bekas tu.

Ini makanan yang saya makan minggu semalam. Pinggan saya beli di Eco. Senang bawa pinggan sendiri.

Isnin 3/8/2020 - Lauk ayam masak merah & kacang panjang.

Selasa 4/8/2020 - Lauk ikan keli balado (kegemaran saya ni...)

Rabu 5/8/2020 - Lauk kari ayam dan sambal pedal.

Khamis 6/8/2020 - Lauk ayam masak cili padi dan kacang panjang.

Air kegemaran saya Milo ais. Kalau saya pergi kantin, saya cuma cakap air macam biasa, orang kantin dah tahu dah. Kebanyakan hari, saya makan pukul 11.30 pagi sebab waktu tu la saya banyak masa free. Waktu rehat pukul 10.00 pagi, saya terlibat duduk di kelas bersama murid. Setiap hari di sekolah, saya menjadi penonton murid-murid makan di dalam kelas. Saya tak pernah makan di dalam kelas bersama murid lagi sebab tidak selesa. Hehehe...

Setakat ini sahaja cerita waktu rehat saya. Bye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan